زمان انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۳ -

امام جمعه شهرستان نور:

نباید از تربیت صحیح اسلامی غافل شویم

امام جمعه شهرستان نور گفت: با تربیت صحیح اسلامی، فرزندان‌مان در بزنگاه‌ها می‌توانند راه درست را انتخاب کنند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»،حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده جمعه‌شب در اجتماع مدافعان حریم خانواده و مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در مصلی الغدیر شهرستان نور با تسلیت ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا اظهار کرد: خداوند تفضل و برکاتی که در این محافل به بندگانش عنایت می‌کند در هیچ کجا به این وسعت نیست و امام صادق می‌فرماید «خدایا جان‌های گریه کنان امام حسین علیه‌السلام را به شما می‌سپارم» و در این مطلب و امام صادق(ع) با این بیان واسطه بین عزاداران امام حسین (ع) و خدای عالم از سختی روز قیامت می‌شود.

 

 

 

وی گفت: این روز بزرگ متعلق به شخصیت بزرگوار حضرت علی‌اصغر(ع)  باب الحوائج است که با دستان کوچکش گره‌های بزرگی در زندگی باز می‌کند و کسانی که به این خاندان دل دادند در انتظار این روز و توسل به باب الحوائج حضرت علی‌اصغر(ع) برای حل مشکلات در دنیا و آخرت هستند.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به مادران در مجلس حضرت بیان‌کرد: این سوال مطرح است که دشمنان در کربلا با جسارت و خباثت برای امام حسین (ع )و یارانش حتی به بانوان و کودک ۶ ماهه رحم نکرد و در کنار عوامل مختلف یک عامل حائز اهمیت است و آن نداشتن تربیت صحیح دینی است و کسانی که در مقابل امام حسین(ع ) قرار گرفتند، تربیت صحیح اسلامی نداشتند و برای آن‌ها مهم نبود چه کسی در مقابل آن‌هاست.

حاجی‌زاده با اشاره به ضرورت تربیت صحیح اسلامی و دینی فرزندان، تأکیدکرد: تربیت فرزندان فقط با حرف زدن اتفاق نمی‌افتد بلکه عمل و رفتار پدر و مادر بیشترین تاثیرپذیری را دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: میزان توجه پدر مادر به عفاف و حجاب، دینداری و پوشش اسلامی تأثیر مستقیم در یادگیری و الگوپذیری فرزندان دارد و والدین الگوی عملی برای فرزندان هستند و باید دقت کنیم در دوران کودکی چگونه با فرزندان رفتار می‌کنیم و دینداری را با کردار و رفتار خود به فرزندانمان آموزش دهیم.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه تربیت و رفتار صحیح با فرزندان در جوانی و نوجوانی نمایان می‌شود، اظهارکرد: کسانی که در تربیت فرزندان از کودکی توجه کنند نتیجه آن را در نوجوانی خواهند دید اما کسانی که به بهانه آزادی بی قید و شرط به تربیت صحیح اسلامی کودکان خود توجه ندارند فرزندان آن‌ها در دوران نوجوانی و جوانی تربیت صحیح نمی‌شوند.

حاجی‌زاده با اشاره به وظیفه والدین به ویژه مادران در تربیت فرزندان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که مهم‌ترین وظیفه مادر، تربیت انسان است، افزود: مادر، انسان تربیت می‌کند و چه وظیفه‌ای خطیرتر از آن است و هیچ مسئولیتی در این نظام هستی مهمتر از تربیت انسان نیست و ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند تا انسان تربیت کنند.

وی بیان‌کرد: مادری که عفاف و حجاب، حلال و حرام، نماز و روزه و … از دغدغه‌های آن است در عمل فرزندش را تربیت دینی می‌کند و محصول این تربیت را در دوران جوانی برداشت می‌کند.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه در عصر غیبت امام زمان عجل‌الله هستیم، تأکیدکرد: اگر فرزندان ما که در این محافل هستند، تربیت اسلامی شوند از یاران و سربازان حضرت می‌شوند و بی‌توجهی به تربیت صحیح اسلامی سبب می‌شود تا فرزندان در بزنگاه نتوانند راه درست را انتخاب کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به محافل شیرخوارگان و مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) یادآورشد: این محافل دو وجه دارند یکی مربوط به طفلان و کودکان شیرخوار است که بالای دست بگیریم و بگوییم حسین جان این طفلان فدای علی اصغرت و دیگر مربوط به تربیت صحیح اسلامی والدین است که کربلا نشان داد اگر به تربیت صحیح اسلامی فرزندان بی‌توجه باشیم ممکن است در ظهور حضرت این فرزندان در مقابل امام زمان (عج) قرار بگیرند.

گفتنی است به مناسبت هفته عفاف و حجاب، بیانیه عفاف و حجاب در این مراسم قرائت شد و از بانوان محجبه و فعال در عرصه عفاف و حجاب از طرف جامعه زنان و سپاه پاسداران شهرستان نور تجلیل شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ تیر, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو